Waarschijnlijk al vanaf 2010 is de Kiwanisclub Tilburg actief op de Meimarkt. De laatste jaren in goede samenwerking met zusterclub Hooge Santleij. Al jaren schrijven we in op twee kramen teneinde de enorme berg spullen en de vele enthousiaste Kiwanisleden goed tot hun recht te laten komen. We hadden steeds het geluk dat we gebruik mochten maken voor opslag van de spullen van het kantoor van een Kiwanislid. Omdat we het al jaren doen, ligt er een prima draaiboek klaar, waardoor de kinderziektes er wel zo’n beetje uit zijn. De uiteindelijke opbrengst is meestal slechts bescheiden, maar de gekozen goede doelen zijn ook bescheiden. Het betreft kleine charmante Tilburgse initiatieven waarbij iedereen een goed gevoel kan hebben.

De nadruk ligt dan ook niet op het scoren van een zo hoog mogelijk geldbedrag, maar op de gezelligheid en de betrokkenheid van de leden. De zelfwerkzaamheid, zoals te vinden bij het zelf bakken van worstenbrood, het versieren van taarten en het maken van kinderkleding staat hoog in het vaandel.

Daarnaast proberen we ons te onderscheiden middels creatieve ideeën zoals de grabbelton, het touwtje trekken en in 2013 het presenteren van een pikante nachtshow, met als titel “Het Laatste Avondmaal”. De betalende bezoekers werden ontvangen in een party tent, kregen een maaltijd geserveerd en werden vermaakt met een spannende, enigszins ondeugende film die uiteindelijk verrassend afliep. Dit speelde zich ’s nachts tussen 12 en 4 uur af.

Zo probeert de Meimarkt commissie van de Kiwanis elk jaar te zorgen voor een ludiek en verfrissend evenement dat bijdraagt aan beleving en cohesie in de club.

Natuurlijk zijn er in de loop van de tijd ook foto’s beschikbaar gekomen: